Cuphead – Artă pură şi migală

O veritabilă operă de artă

Artă

Lucrul la Cuphead a început în 2010 când fraţii Chad şi Jared Moldenhauer din Canada au fondat SudioMDHR lucrând fiecare de la el de acasă. Pe parcursul proiectului, aceştia au angajat un programator Român, un animator din Brooklyn şi un muzician jazz din Ontario pentru a contribui, iar o parte din munca la animaţie a fost contribuită de Jake Clark.

Vizual şi auditiv, Cuphead este un festin pentru simţuri. Personajele şi animaţia sunt inspirate masiv din desenele animate ale anilor 30 produse de Fleischer Studios, Disney şi de artişti precum Ub Iwerks, Grim Natwick şi Willars Bowsky. Elementele suprarealiste caracteristice perioadei sunt evidente peste tot în joc, fiecare luptă, fiecare personaj şi fiecare situaţie frizând absurdul într-un mod cât se poate de artistic. Toate animaţiile sunt făcute de mână şi colorate în Photoshop, în timp ce fundalurile sunt pictate manual cu o evidentă tendinţă perfecţionistă. Jake Clark explică în detaliu procesul în videoclipul de mai jos şi este într-adevăr fascinant ce poate să iasă dintr-o echipă determinată. În ciuda faptului că gameplay-ul rulează la 60fps şi animaţia la 24fps, spiritul este acolo.

Tot în spiritul desenelor acelei perioade, aproape toate obiectele sunt expresive, au ochi şi gură şi marea majoritate nu sunt prietenoase. Mişcarea acestora este sinuoasă, fără timpi morţi, totul este într-o permanentă dinamică chiar şi atunci când stă pe loc. Totul are un aer suprarealist şi este fascinant prin viziune. Muzica vine în completarea animaţiei pentru a întregi senzaţia că ne aflăm în mijlocul unui desen animat de epocă pe care noi îl controlăm. Este un tot indivizibil şi aproape perfect, fascinant prin expresivitate şi dinamică.

Cum îl obţin?

Cuphead este disponibil pentru PC şi Xbox One. Acesta costă 20€/20$ pe Steam şi pe Windows Store la momentul scrierii acestui articol.

Concluzii

Jocul celor de la StudioMDHR este o călătorie fascinantă vizual şi auditiv şi este ceva ce nu s-a mai văzut până acum. Într-o piaţă în care titlurile mari şi cu tradiţie acced către timpi de dezvoltare mai scurţi şi de multe ori fac rabat la calitate în această alergătură după deadline-uri, Cuphead îndrăzneşte să ţintească mai sus printr-un gameplay simplu, dar fără cusur, dificil dar nu prea frustrant. Un proces de creaţie de 7 ani pentru un simplu platformer ar putea părea enorm sau chiar sisific, dar rezultatul vorbeşte de la sine: este o creaţie a dedicării, plină de suflet şi ambiţie şi la un preţ mult sub alte creaţii superficiale ce poartă brading AAA. Recomand acest joc cu căldură oricui vrea să se delecteze cu o viziune modernă asupra unui stil de epocă, o reînviere a spiritului anilor 30 într-un pachet unitar pe care îl veţi înjura la fel de mult pe cât îl veţi iubi în cele din urmă.

Fii primul care comenteaza!