Clive Barker’s Undying – Comoara subapreciată

Clive Barker's Undying

Lansat în 2001
First-Person Shooter, Horror
Ascunde specificaţii
Dezvoltat de EA Los Angeles
Publicat de EA Games
Platforme Windows, macOS
Afişează specificaţii

There was pain without hope of healing.

There was life that refused to end.
Long after the mind had begged the body to cease.

And worst, there were dreams dome true.

Book of Blood

Genul horror a fost mereu prevalent în gaming sub diverse forme, fie prin violenţă extremă în jocuri precum Doom sau printr-o atmosferă tensionată precum cea din System Shock sau Alone in the Dark care a inspirat serii precum Silent Hill sau Resident Evil. Acestea au devenit de-a lungul timpului titluri de referinţă ale genului şi au dominat mulţi ani pesiajul. Odată cu evoluţia capabilităţilor grafice şi audio ale sistemelor de calcul, noi şi noi experienţe audio-vizuale au fost posibile pentru a construi atmosfere din ce în ce mai apăsătoare. Se naşte astfel, încet-încet, genul survival horror cu titluri populare precum Doom 3 sau F.E.A.R., dar şi cu titluri care ar fi meritat ceva mai multă popularitate decât au primit precum Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Genul horror a cunoscut o revitalizare odată cu magnificul Amnesia: The Dark Descent al celor de la Frictional Games, jocul care a mutat accentul de pe combat către pură supravieţuire, singurătate şi storyline. De atunci, au apărut tot felul de titluri care au încercat şi, uneori, au şi reuşit să emuleze aerul tensionat şi senzaţia de singurătate pe care o oferea acesta, iar jocurile horror au cunoscut o nouă eră.

Întorcându-ne, însă, în timp pe vremea când Resident Evil şi Silent Hill dominau, vom găsi multe jocuri foarte bune care au fost date uitării datorită succesului limitat. Unul dintre acestea este Clive Barker’s Undying, o colaborare între Electronic Arts şi cunoscutul scriitor horror eponim. Acesta a fost un joc bine realizat, combinând o poveste horror bine scrisă, cu o grafică excelentă la vremea respectivă, o atmosferă apăsătoare cu doze bine programate de acţiune şi personaje interesante prin trecutul lor şi prin decăderea care a condus la premisa jocului.

Am jucat cu mare plăcere acest joc când eram mai mic şi am trăit fiecare jump scare şi fiecare moment tensionat în care mă aşteptam să se întâmple ceva şi totuşi era doar vântul. Undying are un stil aparte de a te face să stai alert, un stil care astăzi este foarte prevalent în jocuri de genul Amnesia sau Outlast. Undying este o combinaţie perfectă între misticismul poveştii şi senzaţia de singurătate din primul şi ritmul alert impus de inamicii pe care îi simţi cum se apropie din cel de-al doilea. Spre deosebire de cele două, însă, în acesta avem la dispoziţie un arsenal cu care să îi combatem. Teama se naşte nu din neputinţa în faţa puterilor oculte, ci mai degrabă din capacitatea acestora de a modifica percepţia noastră asupra realităţii şi de a se juca cu mintea noastră. Inamicii din Undying nu sunt invincibili, dar sunt parşivi, se ascund în spatele iluziilor sau se retrag în dimensiuni paralele. Poveştile din spatele lor sunt fascinante şi ne dau o imagine asupra lipsei de scrupule şi umanitate de care au ajuns să sufere.

Povestea

Protagonistul este Patrick Galloway, un veteran al Primului Război Mondial care primeşte o scrisoare urgentă de la prietenul şi camaradul său de război Jeremiah Covenant în care este chemat de urgenţă la moşia familiei săi de pe coasta Irlandei. Jeremiah Convenant este cel mai mare dintre cinci fraţi, ceilalţi fiind Bethany, Aaron, Ambrose şi Lizbeth. În copilărie aceştia descoperiseră o carte ocultă în biroul tatălui lor şi au decis să efectueze un ritual într-un cerc de pietre stătătoare de pe o insulă din apropierea moşiei. Acest ritual a atras atenţia nuor forţe malefice dincolo de puterea lor de înţelegere şi, astfel, fiecare din copiii familiei au înnebunit la vârsta maturităţii şi ulterior au murit pe rând, lăsându-l pe Jeremiah drept singur supravieţuitor.

Puterea blestemului i-a readus, însă, la viaţă ca şi avatari ai răului pur care au început să bântuie împrejurimile casei. Motivul pentru care Jeremiah îl cheamă pe Patrick este că se teme că el va urma. Acesta din urmă trebuie să îşi protejeze prietenul şi să descopere o cale de a dezlega blestemul. Treptat, jucătorul va afla şi sursa urgiilor: o entitate demonică ce încearcă să traverseze barierele şi să ajungă în realitatea noastră şi să o subjuge. Acesta este spiritul unui rege celt îngropat de viu în vremuri antice ca parte a unui ritual.

Fii primul care comentează!

Lasă un răspuns!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.